Flex VVS: 60+ henvendelser om måneden

Læs hvordan Flex VVS får over 60+ henvendelser om måneden med Google Ads

Flex VVS er en nystartet virksomhed i rivende vækst, som tilbage i juni 2019 fik lanceret en hjemmeside med målsætningen om at tiltrække kunder gennem digitale kanaler.

På Google er der en stor efterspørgsel på håndværkere, hvorfor det giver god mening for en nystartet VVS’er at annoncere via Google Ads og ikke mindst arbejde med søgemaskineoptimering.

Som med alle nystartede online projekter kan det dog være svært at komme i gang, når man hverken har en Google Ads konto eller de mest fundamentale forudsætninger på plads for at blive fundet organisk.

I vores samarbejde med Flex VVS havde vi derfor en pragmatisk tilgang til casen for at sikre vores kunde en profitabel investering fra dag ét af. Desårsag begyndte vi samarbejdet med at opbygge en Google Ads konto ud fra vores unikke granulære struktur baseret på mange års erfaring. Med en stærk kampagnestruktur og ikke mindst valg af de rette søgeord har vi genereret 60+ leads i gennemsnit pr. måned til en meget lav CPA.

Søgeordsanalyse og udarbejdelse af kampagner

I tilfælde hvor der ingen annonceringshistorik er at finde, udarbejder vi altid en dybdegående søgeordsanalyse for at finde de mest relevante søgetermer. Desuden kan søgeordsanalysen ligeledes bruges til at tilføje negative søgeord, som vi ikke ønsker at blive fundet på. Det kunne f.eks. være geografiske lokationer, hvor Flex VVS ikke ønsker at tage opgaver fra. Hos Plutonic Media har vi desuden udarbejdet prædefinerede lister med negative søgetermer, som deles i vores blogindlæg om negative søgeord.

Der findes tusindvis af forskellige søgeord relateret til VVS- og blikarbejde, men for at få mest muligt ud af vores annoncebudget har vi bygget kampagnerne ud fra:

· Søgehensigt
· Konkurrence
· Søgevolumen
· Indtjeningsmuligheder
· Geografisk afgrænsning

Opsætning af konverteringssporing på relevante handlinger

For at måle på succesen af vores annoncering er det altafgørende at opsætte konverteringssporing på specifikke handlinger. Derfor har vi hos Flex VVS opsat følgende konverteringsmål:

· Sporing af telefonopkald
· Sporing af e-mail henvendelser
· Sporing af udfyldte kontaktformularer

Over 60 henvendelser pr. måned

Vores grundige indsats i forbindelse med opsætning af kampagner gav pote med det samme, men med vores løbende optimering bliver resultaterne kun bedre. Siden vi startede, har Flex VVS fået over 60+ henvendelser pr. måned til en meget lav CPA.

Derudover er vi stolte af at kunne bidrage til, at Flex VVS ligeledes har måttet udvide deres personalestab med to nye VVS-installatører.

Udtalelse fra Flex VVS

”Jeg er virkelig glad for samarbejdet med Plutonic Media, da de hjælper mig med at få kunder fra Google. Da vi startede samarbejdet, havde jeg lige fået færdiggjort min hjemmeside og aldrig prøvet at annoncere online. Jeg blev overrasket, fordi allerede efter en måned havde jeg fået over 60+ henvendelser i en sommerferieperiode. I efteråret har jeg derfor også ansat to nye installatører, da vi vokser helt vildt.

Jeg glæder mig til at fortsætte samarbejdet i 2020.”

Sajad Meatham, Indehaver – FlexVVS.dk

Vi underviser ved

 

Vi har hjulpet en lang række virksomheder med at bygge bro mellem deres forretning og kunder. Vi skaber relevant trafik, øger omsætningen og styrker deres digitale tilstedeværelse.

Få en gratis analyse

Lad os tage en snak

Samtaler fører til forandring og vi kan hjælpe dig med at kortlægge den rette digitale strategi, så du kan indfri dine vækstmål. Vil du gerne overhale dine konkurrenter?