Shipmondo: Sådan hjælper vi årets B2B-virksomhed

Shipmondo blev i år kåret til årets bedste B2B virksomhed med en årlig digital omsætning på under 200 millioner kroner. Læs her hvordan vi hjælper årets B2B virksomhed 2020.

Shipmondo case årets b2b virksomhed 2020

Shipmondo blev i år kåret til årets bedste B2B virksomhed med en årlig digital omsætning på under 200 millioner kroner af Dansk Erhverv. Vi er utrolig stolte over at have været en del af deres fantastiske rejse!

Shipmondo er en komplet fragthåndteringsløsning, der blandt andet hjælper webshops med at automatisere deres arbejdsgange inden for fragt. Virksomheden blev stiftet i 2014 under navnet Pakkelabels.dk, men skiftede i 2019 navn til Shipmondo med ønsket om at gå internationalt. I november 2019 nåede virksomheden en milepæl, da de rundede 30.000 kunder.

”Plutonic Media er den perfekte samarbejdspartner på vores vækstrejse. De forstår at sætte sig ind i vores forretning, og evner at tilpasse og udvikle vores digitale marketingsetup i takt med udviklingen i vores virksomhed”.

– Nicklas Nguyen, Co-Founder af Shipmondo

I vores tætte samarbejde med Shipmondo har vi gennem en effektiv indsats på Sociale Medier og Google Ads formået at være medvirkende til at vækste virksomheden til dér, hvor de står i dag.

Shipmondo case study

Effektiv strategi på Sociale Medier med fokus på at anskaffe nye og relevante kunder

I forbindelse med annoncering på de sociale medier har vi udarbejdet en strategi, der følger virksomhedens ambitioner, målsætninger, og som medvirker til en kontinuerlig vækst. I denne case har succeskriteriet ikke udelukkende været at øge antallet af nye kunder – men at øge antallet af de rigtige kunder.

Derfor påbegyndte vi samarbejdet med at udarbejde en kundeanalyse i samarbejde med Shipmondo, så vi kunne lave en datadreven segmentering, hvor vi rammer erhvervsdrivende og beslutningstagere inden for Shipmondos målgruppe.

Foruden arbejdet med den rette segmentering har vi blandt andet også hjulpet Shipmondo med:

•Dataanalyse med fokus på kunderejsen

• Contentstrategi

• Analyse og eksekvering af ekspansionen til udlandet

• Udvikling af skræddersyet strategi i takt med den løbende vækst

”Vi anser i dag de sociale medier som en af vores absolut vigtigste kanaler i forhold til at vækste vores virksomhed – både i et nationalt og internationalt perspektiv”.

– Tea Johansen, Marketing Manager hos Shipmondo

At være til stede når kunderne er i markedet via Google Ads

På Google Ads-fronten har strategien været at være synlige, når kunderne har et erkendt behov – defineret ud fra hvor kunden er i købsrejsen.

Vi har derfor udarbejdet en detaljeret søgeordsanalyse, der giver os de nødvendige indsigter i søgetendenser, sådan at vi kan byde på relevante søgeord og arbejde med et set-up, som er baseret på data.

Vores opgave har bl.a. ligget i at sørge for, at brugerne bliver eksponeret for informative budskaber omkring Shipmondo og sikre en høj annoncekvalitet. Vi har desuden arbejdet med at dirigere brugerne ind til de korrekte og relevante landingssider, der giver dem den information, de søger, og et lettilgængeligt sign-up-flow.

Gennem løbende optimering af vores kampagner, har vi fokuseret på at skabe det størst mulige afkast for Shipmondo og løfte performance til nye niveauer.

Som digitalt marketingbureau er det vores fornemmeste opgave at skabe vækst for vores kunder. Derfor har det været en ære at følge Shipmondo på deres hidtidige rejse, og vi ser frem til at fortsat at følge og hjælpe dem, som de kontinuerligt tager virksomheden til nye højder.

Vi underviser ved

 

Vi har hjulpet en lang række virksomheder med at bygge bro mellem deres forretning og kunder. Vi skaber relevant trafik, øger omsætningen og styrker deres digitale tilstedeværelse.

Få en gratis analyse

Lad os tage en snak

Samtaler fører til forandring og vi kan hjælpe dig med at kortlægge den rette digitale strategi, så du kan indfri dine vækstmål. Vil du gerne overhale dine konkurrenter?