[Infografik] Post Black Friday guide til din digitale markedsføring

Her får du en guide, der fortæller dig, hvad du skal gøre med din digitale marketing efter Black Friday. Som infografik. Så det er sjovere at læse og lettere at forstå.

I hele november måned er dine kunder blevet bombarderet med Black Friday kampagner. Og hvis du ejer en virksomhed, der har været med på Black Friday bølgen, er du højst sandsynligt en af dem, der har været med til at fylde forbrugernes nyhedsfeed på diverse medier. Og det har forhåbentligt også båret frugt.

I hele november måned er du som annoncør muligvis blevet bombarderet med annoncer og guides, der har haft til formål at gøre dig klar til Black Friday.

Og når Black Friday så er overstået, hører du ikke mere. Mens uret tikker, og de sidste timer af Cyber Monday rinder ud, kan det føles som at stå på en efterladt slagmark, hvor det eneste, der er tilbage, er lyden af sand og sten, der blev blæst væk af vinden.

Men stilheden er kun kortvarig.

For så starter julehandlen.

Og selvom du også kan finde guides, der kan hjælpe dig med at få mest ud af din digitale markedsføring i forbindelse med julehandlen, så findes der ikke nær så mange guides, der fortæller dig, hvad du skal gøre efter Black Friday.

For Black Friday er meget mere end en højere omsætning og en lavere dækningsgrad i en kortere periode.

Black Friday er dagen (eller perioden), hvor du – hvis du har gjort dit annonceringsarbejde rigtigt – har indsamlet en masse værdifulde data. Og disse data skal du udnytte i din fremtidige annoncering.

Lad os komme til sagen.

Værsgo. Her får du en lækker infografik, som kan være din Post Black Friday Guide til din digitale markedsføring.

black-friday-guide

Post Black Friday infografik – extended version

Vi elsker infografik. For infografik gør det sjovere og mere attraktivt for vores besøgende at læse, hvad vi gerne vil sige. Men infografik gør det svært at få alle ordene med. For infografikken tillader kun et begrænsede antal anslag, hvis den stadig skal være let og overskuelig at læse.

Og uanset hvor grøn du er på området, kan du sagtens føle et behov for at få uddybet nogle af punkterne fra vores infografik. Det er der ingen skam i.

Så til dig der er nysgerrig, til dig der vil lære mere, og til dig der er nørd: Vi har mere infografik til dig.

Vi starter med SEO og slutter af med e-mail marketing. God læselyst.

Post Black Friday SEO

Hvis du er en af dem, der har dedikeret en landingsside specifikt til Black Friday og måske endda oprettet denne landingsside for længe siden med henblik på at opbygge SEO-værdi, kan du klappe dig selv på skulderen.

For din landingsside vil fortsat give dig SEO-værdi, hvis du lader den være tilgængelig for Google hele året rundt. Så der er bestemt ingen grund til at fjerne din landingsside helt. Nu har du nemlig chancen for at opnå endnu større SEO-resultater for din Black Friday 2020.

Og nej, det er aldrig for tidligt at begynde at tænke på Black Friday 2020. I hvert fald ikke i et SEO-mæssigt øjemed. For din SEO-indsats vil give akkumuleret værdi over tid, og derfor er det altid en god idé at optimere din side løbende. Også din Black Friday landingsside.

Tag et kig i din Google Analytics konto og Google Search Console konto, og se så lidt på, hvad det er for nogle søgeord, der har indhentet mest organisk trafik. Vurder, om deres CTR er acceptabel i forhold til søgeordenes placeringer, og vurder ligeledes, om du har satset din SEO-indsats på de rigtige søgeord ud fra din konverteringsrate.

Det kan altid betale sig at gøre sig klogere på erfaringer, og du kan allerede nu forbedre dine Black Friday odds for 2020 ved at optimere din landingsside mod nye potentielle Black Friday søgeord.

Vi har samlet det hele til dig i endnu en infografik:

infografik-black-friday-seo

 

Post Black Friday Google Ads

Black Friday perioden er en helt særlig periode for din Google Ads annoncering, og hvis du har gjort lidt ud af det i år, ved du også, at det har været tidskrævende både at forberede og optimere dine annoncer løbende over weekenden. Så hvis ikke du har den store forkærlighed til Google annoncering, er du måske ved at være godt træt af at optimere i din annoncekonto nu.

Hvis det er tilfældet, kan du godt finde ja-hatten frem igen. For uanset hvor gode resultater, du har fået på din Black Friday, kan du stadig få et stort udbytte af din Google annoncering.

For i din Black Friday periode har du via dine Google annoncer indsamlet massevis af værdifulde data, der kan hjælpe dig i din fremtidige annoncering.

Derfor er det vigtigt, at du i en kortvarige stille periode efter Black Friday og Cyber Monday, bruger tiden til at få mest muligt ud af dine resultater fra weekenden, ugen eller måneden. Tag dig tid til at evaluere de enkelte søgeord, de enkelte tekstannoncer, de enkelte display-annoncer. Gør nye remarketinglister klar til julehandlen, så du kan nå ud til dine nye Black Friday kunder samt dine tidligere kunder, som gerne skal komme igen og igen.

Og gæt engang… Vi har lavet dig endnu en infografik:

infografik-black-friday-google-ads

Post Black Friday Facebook Ads

Din Black Friday Facebook annoncering har mange af de samme kvaliteter som din Google annoncering. I hele din Black Friday periode har du indsamlet masser af værdifulde data, du kan bruge til at målrette din fremtidige Facebook annoncering endnu mere.

I forbindelse med dine Black Friday Lead Ads kampagner har du muligvis indsamlet et stort antal nye permissions, som, du allerede nu ved, vil være følsomme over for dine tilbud og/eller rabatkoder. Gem denne kundeliste og brug den til at gøre dine nuværende målgrupper endnu mere specifikke. Har du indsamlet rigtig mange permissions i forbindelse med Black Friday, kan du med fordel også bruge denne kundeliste til at oprette Lookalike målgrupper i din annoncekonto.

Selvom du som udgangspunkt altid skal skrue ned for dit budget efter Black Friday, skal du ikke nødvendigvis skrue ned for din retargeting. Med Facebook annoncering kan du sikre, at dine Black Friday kunder vender tilbage, og du kan målrette dem med dynamiske retargeting annoncer med henblik på mersalg, eller med henblik på at samle de brugere op, du tabte på vejen.

Facebook annoncering er en rigtig vigtig kanal for dig at udnytte i post Black Friday perioden, fordi du kan udnytte og lære så meget af din Black Friday performance.

Og ja, du gættede rigtigt… Du får selvfølgelig endnu en infografik:

infografik-black-friday-facebook-ads

Post Black Friday E-mail Marketing

Rosinen i pølseenden. Men bestemt ikke en bænkevarmer.

For e-mail marketing kan vise sig at være den allervigtigste digitale marketing kanal for din post Black Friday annoncering.

E-mail marketing er din allermest effektive kanal, når du skal skabe en relation til dine kunder. Og hvis der er noget, der er vigtigt i post Black Friday perioden, så er det at skabe en relation til dine førstegangskunder. For disse kunder valgte at handle hos dig under forudsætning af, at de kunne opnå store besparelser.

Med e-mail marketing kan du – hvis du gør det rigtigt – sikre, at disse prisfølsomme kunder vil vende tilbage under andre forudsætninger end store besparelser. Nemlig under forudsætning af, at de ved, at de vil få en god oplevelse ved at handle hos dig.

Du kan bruge e-mail marketing til at påvirke dine Black Friday kunder til at blive loyale og tilbagevendende kunder. Du kan bruge e-mail marketing til at skabe mersalg, og du kan bruge det til at samle de besøgende op, der endte med at forlade kurven i farten eller på Cyber Monday kl. 23:59. Måske kan du lokke dem tilbage med et personligt tilbud kun til dem?

Vi slutter blogindlægget af med lidt mere infografik og ønsker dig held og lykke med dit julesalg i 2019!

infografik-black-friday-e-mail-marketing

 

 

 

De siger go’ for os

 

Vi har hjulpet en lang række virksomheder med at bygge bro mellem deres forretning og kunder. Vi skaber relevant trafik, øger omsætningen og styrker deres digitale tilstedeværelse.

Få en gratis analyse

Lad os tage en snak

Samtaler fører til forandring og vi kan hjælpe dig med at kortlægge den rette digitale strategi, så du kan indfri dine vækstmål. Vil du gerne overhale dine konkurrenter?