Case study

Fra digital marketing til offline salg via
skræddersyede omnichannel tiltag

Resultat af leadkampagne

42%

Flere butiksbesøg vi Google Ads

124%

Vækst i organisk trafik

653

Flere salg i butik via Facebook Ads

 Bad & Fliser er en virksomhed, der specialiserer sig inden for fliser, baderumsmøbler, VVS og sanitet. Med et eksklusivt showroom og en lige så indbydende hjemmeside er Bad & Fliser både et online og offline inspirationsunivers, når det kommer til badeværelser.

Via effektiv kommunikation, relationsskabelse og en skræddersyet og gennemført omnichannel strategi har vi skabt et langvarigt og tillidsfuldt samarbejde til Bad & Fliser.

Herunder kan du læse om, hvilke tiltag vi har gjort for at bidrage til Bad & Flisers offline salgsaktiviteter via digital marketing.

 En digital strategi i synergi med virksomhedens forretningsmodel

 En af de mest udbredte udfordringer for fysiske butikker er, at vi ofte ser en væsentlig mangel på data, når det kommer til at måle afkastet af deres digitale markedsføring og ikke mindst sætte disse data op imod deres offline salgsaktiviteter.

Bad & Fliser er et eksempel på en af de virksomheder, hvor det har vist sig at være særdeles værdifuldt at måle direkte på afkastet af deres annoncering, og hvor disse data også har fået akkumuleret værdi over en længere periode.

Beslutningsprocessen hos Bad og Fliser er lang. Fra man bliver inspireret første gang, til man bliver til kunde, kan der gå op til et halvt år.”

Tony Garcia

Marketingchef hos Bad & Fliser A/S

Hos Bad & Fliser foregår selve salgsprocessen altså sjældent online, men derimod oftest i deres showroom. Men det betyder ikke, at deres digitale kanaler ikke har haft betydning for købsbeslutningsprocessen – tværtimod.

For Bad & Fliser har vi derfor lavet et tracking setup, der har givet os mulighed for at måle på offline conversions, altså omsætningen i butikken, og så holde den op imod vores indsats på de digitale kanaler.

Vi har dermed opnået en indsigt i, hvad det er for nogle touchpoints i den digitale kunderejse, der har ført til det endelige salg – offline såvel som online. Dermed har vi skabt et data- og analysegrundlag, der har gjort os i stand til at justere på budgetter og indsatser på tværs af digitale kanaler og kampagner.

01

Brugerne eksponeres for annonce

02

Bruger besøger showroom

03

Bruger foretager køb

 Mærkbar vækst i trafik, omsætning og ROAS

 For Bad & Fliser er det essentielt, at der er harmoni mellem samtlige af de digitale kanaler, der benyttes i deres markedsføring.

 Derfor har det været nødvendigt at anskue de digitale marketingindsatser ud fra en holistisk tilgang, og som resultat af vores 360 graders samarbejde har vi set en mærkbar vækst på tværs af flere forskellige digitale kanaler. Nedenstående nøgletal er med til at indikere, hvordan vi det sidste år via digital markedsføring har skabt en kontinuerlig vækst for Bad & Fliser, online såvel som offline.

Når vi skal ud at have fat i et bureau, så skal vi have fat i nogen, som er eksperter eller specialister inden for deres felt.

Og én af grundene til, vi har valgt Plutonic Media, det er netop, at de omfavner både Google, SEO, Facebook, Instagram, Pinterest.

Så vi netop får denne her røde tråd, uden at man skal have fat i seks forskellige bureauer.

Og det ser jeg som en kæmpe styrke hos Plutonic Media.”

Tony Garcia

Marketingchef hos Bad & Fliser A/S

Vi glæder os enormt meget til at fortsætte vores samarbejde
med IVECO og levere endnu stærkere resultater.

Klar til at opnå
mærkbare
resultater?

Bliv kontaktet til en uforpligtende
snak om jeres muligheder