Case study

En B2B lead generation case
med 90% stigning I antal leads

Resultat af leadkampagne

1338

Antal prøvekørsler

90%

Væskt I antal leads

30%

Lavere leadpris

Forskellige forretningstyper, forskellige kunderejser. Digital marketing spiller en stor rolle for mere eller mindre alle forretningstyper, men kunsten er at få formatet til at passe til kunderejsen.
Når du skal sælge en bil, bliver det en hel del lettere, hvis du kan få din potentielle køber til at komme ud og prøvekøre den. Og derfor er det oplagt, at din digitale marketingindsats så vidt muligt efterlever dette mål.
IVECO er en B2B-virksomhed, der bl.a. sælger varebiler og lastbiler, og dertil har de også en busafdeling. Herunder kan du læse om, hvordan vi har hjulet IVECO med at vækste deres forretning via effektiv digital marketing med fokus på Facebook annoncering.

En digital marketingstrategi skræddersyet til virksomhedens forretningsmodel

For IVECOs primære målgruppe er det essentielt, at produktet gøres håndgribeligt, samt at de får mulighed for at røre ved tingene. Derfor er det et af de vigtigste salgskriterier hos Iveco, at deres potentielle kunder har mulighed for at testkøre en bil.

Vores primære målgruppe lægger meget vægt på hands-on og det at kunne få lov til at røre ved tingene. Og derfor er det jo en stor del af et selv, at man kan få lov til at testkøre en bil, inden man køber den.”

Maja Kjeldsen

Marketing Coordinator hos IVECO

Derfor har vi hos Plutonic Media udarbejdet en digital marketingstrategi i et format, der forbinder sælgeren med kunden. For sælgeren bliver det lettere at give bilerne den præsentation, de fortjener, og for kunden bliver købsprocessen gjort lettere og kortere.

Det handler om at gøre det så nemt som muligt for målgruppen, for jo lettere det er for dem, jo mere tilbøjelige vil de også være til at tage action på det, du gerne vil have dem til at gøre.
For IVECO har vi derfor udarbejdet en skræddersyet digital strategi, som efterlever målgruppens købskriterier.

Hvor tendensen i B2B øjemed ofte er leadkampagner med fokus på whitepapers, tilbud mv., har vi for IVECOs case valgt at gå andre veje og have fokus på at forbinde sælger og køber via prøvekørsler.

Via splittestning og løbende evaluering i læringsfasen har vi fundet frem til det helt rigtige format for leadgenerering.
For IVECOs case har det været afgørende at skræddersy annonceringen til den pågældende målgruppe. Ud fra målgruppens lokation har vi tilpasset annoncerne, så målgruppen altid eksponeres for den forhandler, der er tættest på. Annoncernes relevans forøges kontinuerligt, og leadpriserne sænkes.

01

Beskæftiger sig med mere
end én marketingkanal

02

Målgruppen booker
automatisk en prøvekørsel
hos nærmeste forhandler

03

Sælger forenes med
potentiel køber

Resultatet af vores samarbejde

I takt med at vi har vækstet IVECOs forretning, har vores samarbejde også udviklet sig. Vi startede med at hjælpe IVECO med annoncering og leadgenerering i Danmark, Sverige og Norge, og i dag hjælper vi ligeledes i Finland og Baltikum.

Vi har tidligere samarbejdet med andre bureauer – det har typisk været mediebureauer – som også har hjulpet os med samme Facebook annoncering. Men vi ønskede at måle mere på, hvor mange konkrete leads vi fik, frem for blot at måle på eksponeringer. Og derfor tog vi kontakt til Plutonic Media.”

Maja Kjeldsen

Marketing Coordinator hos IVECO

Vi glæder os enormt meget til at fortsætte vores samarbejde
med IVECO og levere endnu stærkere resultater.

Klar til at opnå
mærkbare
resultater?

Bliv kontaktet til en uforpligtende
snak om jeres muligheder