Forskellige forretningstyper, forskellige kunderejser. Digital marketing spiller en stor rolle for mere eller mindre alle forretningstyper, men kunsten er at få formatet til at passe til kunderejsen.
Når du skal sælge en bil, bliver det en hel del lettere, hvis du kan få din potentielle køber til at komme ud og prøvekøre den. Og derfor er det oplagt, at din digitale marketingindsats så vidt muligt efterlever dette mål.
IVECO er en B2B-virksomhed, der bl.a. sælger varebiler og lastbiler, og dertil har de også en busafdeling. Herunder kan du læse om, hvordan vi har hjulet IVECO med at vækste deres forretning via effektiv digital marketing med fokus på Facebook annoncering.
En digital marketingstrategi skræddersyet til virksomhedens forretningsmodel
For IVECOs primære målgruppe er det essentielt, at produktet gøres håndgribeligt, samt at de får mulighed for at røre ved tingene. Derfor er det et af de vigtigste salgskriterier hos IVECO, at deres potentielle kunder har mulighed for at testkøre en bil.