De mere lavpraktiske delmål
At opnå et højt niveau af rækkevidde i København på den rigtige måde – billigst muligt – og få modtagerne til at tage action.
- Stort reach
- Engagerende content
- Opnå høj visningstid
- Lave visningspriser
- Høje visningsrater.
- Mange online bestillinger og fysiske afhentninger af køkkenkurv-holderen.
Fremgangsmåden med videoproduktion & målgrupper
Vi satte os ind i situationen og udover at tænke i baner af markedsføring, vidste vi at det krævede en forståelse for slutbrugeren.
- Hvad skal der til for at få flere til at bruge de grønne køkkenkurve?
- Hvordan får vi budskabet bedst ud?
- Hvad skal der til for at få modtagerne til at tage action?
Indledende havde Københavns Kommune en indsigt ift. hvad der gjorde, at der ikke blev sorteret nok madaffald:
- Manglende plads i køkkenerne
- Frustrationer over at få spanden til at sidde ordentligt i køkkenet.
- At det ikke er nemt nok at anvende spanden.
Vi skulle snakke ind i udfordringerne som holderen løser – mere end at den kan anskaffes gratis og bestilles nemt. Vi valgte også at tage en mere humoristisk tilgang til contentdelen.
Vi producerede 3 videoer, som hver især talte ind i udfordringerne i de københavnske husholdninger. Brugte en mand som hovedperson, samt humor i produktionen for at forsøge at opnå endnu højere interaktion med annoncerne.
Se videoerne her:
- https://www.youtube.com/watch?v=pYo9xYnrsfg
- https://www.youtube.com/watch?v=M-2lYBAxMqg
- https://www.youtube.com/watch?v=K5SNnNgjcAM
Derudover udfordrede vi også antagelsen om en smal målgruppe. Så i løbet af annonceringsperioden blev vi enige om også at udvide målgruppen. Vi kunne se på resultaterne, at målgruppen måske blev lidt mættet, og derfor gav det god mening at udvide.
Dialogen mellem Plutonic og Københavns Kommune
Løbende afholder vi møder med Københavns Kommune for at følge op på performance, og hvordan annoncerne spillede sammen med den øvrige del af kampagneplanen – herunder også hvor mange webbesøg Københavns Kommune registrerede og hvor mange bestillinger de opnåede, så vi også kunne følge effekten sammen med den øvrige kommunikation.
Det var også via denne dialog, at vi kunne vurdere effekten og beslutte at justere annonceringen til at ramme en bredere målgruppe.