Case study

MasterCubeStore: Linkbuilding i Sverige, Norge, Tyskland og Danmark

Resultat af vores linkbuilding indsatser

8.400

SE: Organiske besøgende hver md.

4.400

NO: Organiske besøgende hver md.

24.000

DE: Organiske besøgende hver md.

+ 114 %

DK: Organisk trafik på to år

I denne case kigger vi nærmere på vores strategiske indsatser omkring SEO og linkbuilding, der har været med til at skabe solide vækstresultater for MasterCubeStore i både Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Konkurrencen definerer dit udgangspunkt

På det danske hovedmarked har MasterCubeStore over tid skabt et solidt brandkendskab og en stabil organisk tilstedeværelse gennem vedvarende SEO-arbejde, hvilket har givet dem synlighed på mange søgeord.

Men det er en anden sag, når de sekundære og nye markeder skal fremhæves, og ens udgangspunkt starter fra bunden i Googles perspektiv. Her drejer det sig i høj grad om den domæneautoritet, som hovedmarkedet har opbygget med linkbuilding, men som de andre markeder naturligvis ikke har haft fra start.

Selvom de andre markeder i teorien er en klon af dit website, og selvom siderne er korrekt oversat og alle produkter er tilføjet, garanterer det ikke de samme høje placeringer fra start af.

Derfor ser vi linkbuilding som en central disciplin, når du ønsker at etablere dig på et nyt marked.

Resultaterne viser en tydelig sammenhæng

I dette afsnit vil vi kaste lys over forholdet mellem antallet af links (ref. domains) og den organiske trafik, du kan generere.

Tænk på din autoritet i Googles perspektiv som en popularitetsmåling eller endda et præsidentvalg. Målet er at indsamle så mange “stemmer” som muligt fra andre hjemmesider (links). Når flere hjemmesider linker til dig, ser Google det som en tillidserklæring, hvilket kan booste din placering.

Det er ligesom i et rigtigt valg, hvor det ikke er tilladt at stemme mere end én gang. Denne analogi er vigtig, for Google ser også sådan på det. Derfor fokuserer vi konstant på at indhente unikke links fra forskellige hjemmesider.

De grafer, du snart vil se, er baseret på data fra det førende SEO-værktøj globalt og illustrerer udviklingen af Lampemesterens domæner i de givne markeder. Det er klart, at der er en stærk sammenhæng mellem antallet af links og trafikvækst.

Danmark

mastercubestore DK
Kilde: Ahrefs.com og domænet mastercubestore.dk

Sverige

Kilde: Ahrefs.com og domænet mastercubestore.se

Norge

Kilde: Ahrefs.com og domænet mastercubestore.no

Tyskland

Kilde: Ahrefs.com og mastercubestore.de

Tilgang til linkbuilding

Du har nok hørt det før: Alle links er ikke lige værdifulde. Der er mange faktorer, der bestemmer et links værdi for dig.

Dette kan inkludere:

  • Indholdets relevans fra det linkende site
  • Det linkende domænes autoritet og styrke set med Googles briller
  • Målet på din side, hvor linket fører hen
  • Ankerteksten
  • IP-adressen for det domæne, der linker

I sidste ende er linkbuilding en teknik til at justere Googles algoritmer for at opnå bedre placeringer. Google ønsker at præsentere de mest relevante resultater for sine brugere, så deres algoritmer er designet til at opdage åbenlys manipulation.

At have en naturlig linkprofil er derfor afgørende for at opnå effektive resultater med linkbuilding på kort tid.

Vores tilgang til linkbuilding er unik. Vi vurderer hvert enkelt link, vi skaber, uanset om vi opretter 100, 150, 200 eller flere. Vi sikrer, at vi opretholder en linkprofil, der ses som naturlig af Google. Ud over de strategiske aspekter af et link, bygger vi også vores links på en særlig struktur.

Hvorfor er vores linkbuilding metode unik?

linkbuilding metode

 

Hvis du ønsker at vide mere om, hvordan vores SEO-strategier og linkbuilding kan gøre en forskel for dig på forskellige markeder, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

 

Klar til at opnå
mærkbare
resultater?

Bliv kontaktet til en uforpligtende
snak om jeres muligheder