I denne case kigger vi nærmere på vores strategiske indsatser omkring SEO og linkbuilding, der har været med til at skabe solide vækstresultater for MasterCubeStore i både Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.
Konkurrencen definerer dit udgangspunkt
På det danske hovedmarked har MasterCubeStore over tid skabt et solidt brandkendskab og en stabil organisk tilstedeværelse gennem vedvarende SEO-arbejde, hvilket har givet dem synlighed på mange søgeord.
Men det er en anden sag, når de sekundære og nye markeder skal fremhæves, og ens udgangspunkt starter fra bunden i Googles perspektiv. Her drejer det sig i høj grad om den domæneautoritet, som hovedmarkedet har opbygget med linkbuilding, men som de andre markeder naturligvis ikke har haft fra start.
Selvom de andre markeder i teorien er en klon af dit website, og selvom siderne er korrekt oversat og alle produkter er tilføjet, garanterer det ikke de samme høje placeringer fra start af.
Derfor ser vi linkbuilding som en central disciplin, når du ønsker at etablere dig på et nyt marked.
Resultaterne viser en tydelig sammenhæng
I dette afsnit vil vi kaste lys over forholdet mellem antallet af links (ref. domains) og den organiske trafik, du kan generere.
Tænk på din autoritet i Googles perspektiv som en popularitetsmåling eller endda et præsidentvalg. Målet er at indsamle så mange “stemmer” som muligt fra andre hjemmesider (links). Når flere hjemmesider linker til dig, ser Google det som en tillidserklæring, hvilket kan booste din placering.
Det er ligesom i et rigtigt valg, hvor det ikke er tilladt at stemme mere end én gang. Denne analogi er vigtig, for Google ser også sådan på det. Derfor fokuserer vi konstant på at indhente unikke links fra forskellige hjemmesider.
De grafer, du snart vil se, er baseret på data fra det førende SEO-værktøj globalt og illustrerer udviklingen af Lampemesterens domæner i de givne markeder. Det er klart, at der er en stærk sammenhæng mellem antallet af links og trafikvækst.