Case study

Kontinuerlig tilgang af nye leads og aktivering af dem

Resultat af vores strategiske indsatser

64 %

Vækst i antallet af leads

7000 +

Antal af Whitepaper downloads via Social Ads

46 %

Øget trafik på website fra alle platforme

Visma LogBuy er markedets førende fordels- og rabatportal til medarbejdere i Danmarks største virksomheder, kommuner og organisationer.

Deres markedsføringsindsats handler derfor i høj grad om at skaffe kontinuerlige leads og få dem aktiveret i portalen efterfølgende. Her er det derfor essentielt, at vi som samarbejdspartnere kan forstå den her kunderejse og igangsætte de rigtige iniativer. som matcher deres digitale strategier.

LogBuy er både en salgskanal for de virksomheder gerne vil tilbyde rabatter og fordele via portalen, men også for slutbrugeren, som gerne vil have adgang til disse medlemsrabatter. Derfor agere Visma LogBuy bindeled mellem bruger og partner.

De møder os i øjenhøjde, de forstår vores udfordringer og de kommer med rigtige gode idéer til, hvordan vi kan optimere vores annoncering.

Line Gustafsson

Digital Marketing Manager

Effektiv SoMe-strategi med de rigtige annonceringstyper

En stor del af vores indsats går på sociale medier, hvor vi er tilstede på både Meta og LinkedIn. Her er mulighederne mange og med det rette setup og annoncetyper, formår vi at ramme folk flere forskellige steder i tragten. Det kan bl.a. være med:

I samarbejdet med Visma LogBuy har vi skabt en effektiv strategi med de rigtige annonceringstyper, som giver vores tilstedeværelse på de sociale medier (Meta og LinkedIn) ubegrænsede perspektiver. Vi er i stand til at komme i kontakt med mange personer i alle faser af deres kunderejse.

Helt konkret har vi:

  • Delt annonceringen op i eksisterende brugere og nye potentielle kunder og partnere, da slutbrugere kontinuerligt skal mindes om de fede og billige rabatter, som Visma Logbuy tilbyder gennem deres portal, hvorimod virksomhederne skal tales til på en helt anden måde.
  • Skabt trafikkampagner målrettet de eksisterende kunder for at minde dem om at bruge portalen og deres rabatter til LogBuys forskellige partnere.
  • Udarbejdet Leadkampagner målrettet nye potentielle partnere og kunder hvor vi både testede et mere “corporate” annonceformat af med tal på hvad man får ud af at være LogBuy’s samarbejdspartner samt et format der var mere konkret og underholdende.
  • Testet nye budskaber og kreativer for at finde ud af, hvad der virker bedst.

 

Udover at skabe resultater kan jeg virkelig mærke, hvordan Plutonic sætter sig ind i vores virksomhed.

Line Gustafsson

Digital Marketing Manager

Tilstedeværelse på søgemaskinerne hvor det erkendte behov er

Google Ads er en kraftfuld platform, der giver virksomheder mulighed for at nå ud til en bred målgruppe og skabe synlighed på Google-søgemaskinen og i deres annonce-netværk som Display og YouTube. Med de rigtige annonceringstyper og målretning er Google Ads derfor en effektiv måde at øge trafikken til en Visma LogBuys hjemmeside og generere flere leads.

Vi har udviklet en strategi til Google Ads, der er baseret på omhyggelig målretning af søgeord og målgruppe samtidig med, at budskaberne er skræddersyet til enten slutbruger eller partner med relevante USP’er. Dette giver os mulighed for at målrette vores annoncer til personer, der søger efter specifikke produkter eller tjenester relateret til LogBuy, som har et erkendt behov.

Vi bruger også remarketing-annoncer for at nå ud til personer, der allerede har vist interesse i Visma Logbuy og deres fordelsportal. Dette er med til at øge afkastet af investeringerne i marketing på tværs af de forskellige platforme, da disse personer allerede har udvist interesse.

Vores Google Ads-strategi giver os mulighed for at nå ud til potentielle kunder i alle faser af deres købsrejse og sikre, at vi altid er synlig og relevant for dem, når de søger efter vores produkter og tjenester.

01

Den komplekse kunderejse kræver mange forskellige touch points, hvorfor vi arbejder på tværs af platforme med vores annoncering

02

Vi har en holistisk tilgang til casen og kigger på blended CPA fremfor enkelte kanalers performance, da styrken ligger i helheden af markedsføringen

03

Branding, top funnel og i sidste ende bottom funnel sikrer os kontinuerlig tilgang af leads

Klar til at opnå
mærkbare
resultater?

Bliv kontaktet til en uforpligtende
snak om jeres muligheder