Case study

Trods kompleks kunderejse får Zenegy kontinuerligt relevante leads

Resultat af vores strategiske indsatser Year-over-Year

38 %

Vækst i antallet af sign ups via Google Ads

5600 +

Antal af Whitepaper downloads via Social Ads

46 %

Øget trafik på website fra alle platforme

Zenegy er en FinTech SaaS virksomhed, hvor deres primære produkt er et lønsystem. Deres målgruppe er derfor meget specifik og kunderejsen er særdeles kompleks.

Som bureau er det vigtigt, at vi kan sætte os ind i hele kunderejsen og forstå de produkter og services, som Zenegy tilbyder, hvis vi skal kunne markedsføre dem godt.

I denne case vil vi gennemgå, hvordan vi med en holistisk tilgang digital markedsføring og ikke mindst et tæt samarbejde formår at skabe kontinuerlige relevante leads til Zenegy, som deres sælgere samler op på.

Det er vigtigt for os, at vores samarbejdspartner forstår vores produkter og services samt, hvor man skal placere hvilke annoncetyper, hvilke formater og i hvilke dele af tragten. Og det er en af de dele, som Plutonic hjælper med at rådgive os omkring.

Arek Zakonek

Chief Marketing Officer

Store ambitioner og vækstmål krævede et større setup

Da vi startede samarbejdet havde Zenegy et relativt småt og simpelt marketing setup i forhold til deres ambitioner og vækstmål. Derudover er kunderejsen som sagt meget kompleks, hvorfor det ofte kræver flere kanaler for at skabe et større sammenspil for at få resultater. Vores anbefaling var derfor at øge budgettet og være tilstede på flere medier og flere forskellige steder i kunderejsen.

De fleste fokuserer udelukkende på bottom funnel trafik og konverteringer, men det kan være problematisk med komplekse kunderejser, hvor du også er nødt til at tænkte på branding og top funnel aktiviteter som en del af dit marketings mix, hvis du over tid vil have et kontinuerlig flow i den nederste del af tragten.

I Zenegys tilfælde har det givet mening at være tilstede på både Google Ads, SEO, Meta og LinkedIn, hvor det er muligt at ramme målgruppen på tværs af de forskellige kanaler flere gange.

Holistisk tilgang til performance

Vi ser med tiden, at data bliver mere mudret på tværs af de forskellige kanaler på grund af cookies, iOS 14, GDPR og mange andre tiltag, som skal beskytte forbrugerne og deres data. Det betyder også, at det bliver sværere at vurdere performance individuelt i de enkelte kanaler, eftersom det kan give et forkert billede af hele kunderejsen og vigtigheden af de forskellige touch points.

Derfor har vi en holistisk tilgang til performance med Zenegy, hvor vi kigger på blended CPA (cost-per-acqusition), så vi får et bedre billede af helheden af den digitale indsats.

Dette kræver et tættere samarbejde og gennemsigtighed fra begge parter. Vi ved, at vi mister noget data, så når vi f.eks. skruer op for budgettet, og Zenegy mærker en større tilgang af leads efterfølgende, ser vi en sammenhæng.

De rigtige annoncetyper og formater på det rigtige tidspunkt

En stor del af vores indsats går på sociale medier, hvor vi er tilstede på både Meta og LinkedIn. Her er mulighederne mange og med det rette setup og annoncetyper, formår vi at ramme folk flere forskellige steder i tragten. Det kan bl.a. være med:

  • Vi kommunikerer gennem top, mid og bottom funnel med specifik kommunikation og content, alt efter hvor folk er i kunderejsen
  • Trafikkampagner med cases og udtalelser, der skaber social proof
  • Lead Ads kampagner med Whitepapers
  • Lead Ads kampagner med book-en-demo, som er en del af kunderejsen, når sælgerne tager leads i hånden
  • Opsamling af trafik med retargeting flow

Det vigtige er ikke kvantiteten af leads, men kvaliteten. Vi har før stoppet kampagner, der var 1/6 af CPA, men stoppede hurtigt igen, da vi kiggede på kvaliteten af disse leads.

Synlighed hvor efterspørgslen er

En anden stor del af vores samarbejde går med Google Ads, da søgemaskinerne fortsat er en stor del af vores hverdag. Den helt store forskel på Google og sociale medier er, at der findes et erkendt behov på Google, når der bliver søgt specifikt efter fx lønsystem. Det vil sige personer, som er i markedet for at finde et lønsystem, hvor du har mulighed for at ramme dem på det helt rigtige tidspunkt. Det er stadig en lang beslutningsproces, hvor synlighed på mere top funnel baseret søgetermer også giver mening.

På Google Ads udnytter vi også de andre annonceringsmuligheder såsom Display og YouTube Ads, som også er en del af deres platform.

01

Den komplekse kunderejse kræver mange forskellige touch points, hvorfor vi arbejder på tværs af platforme med vores annoncering

02

Vi har en holistisk tilgang til casen og kigger på blended CPA fremfor enkelte kanalers performance, da styrken ligger i helheden af markedsføringen

03

Branding, top funnel og i sidste ende bottom funnel sikrer os kontinuerlig tilgang af leads til Zenegys salgsafdeling

Tæt dialog og fingeren på pulsen er afgørende for samarbejdet

I vores samarbejde med Zenegy er det vigtigt, at vi altid har en tæt dialog og fingeren på pulsen i forhold til  evaluere resultaterne af vores annoncering, da vi løbende tester mange forskellige tiltag og kampagner af.

Den åbne og konstruktive dialog er afgørende for, at vi har et effektivt samarbejde, hvor vi har en gensidig interesse i at opnå gode resultater sammen. Samarbejdet bygger derfor på tillid og respekt, hvor der er plads til at udfordre hinanden.

Samarbejdet fungerer super godt. Den transparens der er, gør at det føles mere som en kollega fremfor et kunde- eller leverandørforhold. Vi kan altid bare ringe eller skrive og vi afholder altid nogle gode møder, hvor vi gennemgår tallene.

Arek Zakonek

Chief Officer Marketing

Vi glæder os enormt meget til at fortsætte samarbejdet med Zenegy og bidrage til deres vækstrejse.

Klar til at opnå
mærkbare
resultater?

Bliv kontaktet til en uforpligtende
snak om jeres muligheder