Insights / Social ads

Shout-out til Facebooks
Call-Out-Feature

Facebooks Call-Out-Feature bliver med alt sandsynlighed snart en realitet på det danske marked. Dette blogindlæg gør dig klogere på, hvad det er, og hvad du kan forvente.

facebooks call-out-feature blogindlæg

 Begrebet “Call-Out-Feature” er måske ikke helt ukendt for dig. I hvert fald ikke, hvis du i forvejen gør brug af funktionen i dine Google-annoncer (ellers er det klart at anbefale).

Hvis du alligevel skal have opfrisket hukommelsen, så er det også det, Google Ads på dansk kalder infoudvidelser. Det er en måde, hvorpå du har mulighed for at inkludere yderligere tekst til dine søgeannoncer. Du kan tilføje 2-4 Call-outs, som kan bruges til at fortælle potentielle kunder om dine USP’er.

call out feature eksempel

 Og meget tyder nu på, at Facebook har lanceret en lignende funktion på deres egen platform. I øjeblikket er funktionen stadig i beta hos Facebook, men du kan nok forvente, at Call-Out-Featuren også bliver tilgængelig for alle annoncekonti i Danmark om ikke så forfærdelig længe.

Indholdsfortegnelse


 Hvad er Facebooks Call-Out-Feature?

Af det vi kender til, kommer Facebooks Call-Out-Feature til at fungere lidt på samme måde, som det er tilfældet på Google.

Når brugerne ser din annonce, vil den nye Call-Out-Feature highlighte de elementer, der måske kan være med til at overbevise om køb. Det kunne være elementer som ”gratis fragt” eller ”returpolitik”.

Som det er nu, kan Facebooks Call-Out-Feature dog ikke bruges i alle typer af annoncekampagner. Indtil videre er funktionen begrænset til trafik- og konverteringskampagner, men mon ikke funktionen udvides yderligere med tiden.


Sådan bruger du Call-Out-Feature?

Hvis Facebooks Call-Out-Feature kommer til at ligne det, platformen allerede nu har udrullet i et begrænset omfang, virker det til, at det bliver et rimelig simpelt værktøj at arbejde med.

Alt du behøver at gøre, er at trykke på knappen ”Udvælg Call-Outs”, når du opretter din annonce.

Herefter vil du blive mødt af et vindue, der vil give dig tre valgmuligheder:

  • Fragt
  • Betalingsmuligheder
  • Returpolitik

Det fede ved den her funktion er, at du har mulighed for at benytte dig af en enkelt eller alle tre call-outs. Vælger du dem alle, vil Facebook sørge for optimering af funktionen, så du får de mest effektive kampagner.

Facebooks call-out-feature setup

 Hvordan hele setuppet kommer til at se ud og fungere, kan selvfølgelig nå at ændre sig i takt med, at Facebook tester funktionen af. Men du kan sagtens forberede dig på, at muligheden bliver tilgængelig i løbet af den nærmeste fremtid.

Så hold øjne og ører åbne.

Er du nysgerrig på hvordan du ellers kan annoncere på sociale medier, så tjek f.eks. vores blogindlæg ud om, hvordan du får succes med TikTok-annoncering ud.

Brug for hjælp til annoncering
på sociale medier?

Få vores SoMe-afdeling til at hjælpe dig.

    Klar til at opnå
    mærkbare
    resultater?

    Bliv kontaktet til en uforpligtende snak om jeres muligheder.