Det er svært at forestille sig, at en AI skulle have lavet dette. Det er meget specifikt, og meget tilfældigt på samme tid. Som et eksperiment prøvede vi at give den kommandoer til at lave et billede ud fra ordene: Dog in knight armor, dog ready for battle, wearing sunglasses, 8k.
Tankerne bag at lave sådan et tilfældigt billede var at teste programmets evner til at sammensætte forskellige elementer. Vi synes, at den klarede det meget godt. Bevares, det er selvfølgelig ananas i egen juice. Programmet fangede essensen af min beskrivelse og sammensatte det tilfredsstillende.
Et helt nyt billede uden maling
Når vi beder programmet om at lave et billede ud fra beskrivelsen, er det meget simpelt. Programmet crawler data fra en database, og skaber et unikt billede herefter. Det skal dog siges, at den ikke rammer plet hver gang. Nogle gange tager det et par forsøg. Det handler om at være så specifik som muligt. Desto nemmere har programmet, ved at fornemme, hvad du vil have den til. Sat på spidsen: man bliver også selv trænet i at kommunikere effektivt.
Chatbots
Kender du også det, at du skal vente i 100 år for at komme igennem til en virksomheds kundeservice? Gaaaab! Og når du endelig kommer igennem til dem, er din tålmodighed enten brugt op, eller også kan den person, du får fat i ikke hjælpe dig. Hvad vil du sige, hvis vi fortæller dig, at dine kunder ikke behøver at kontakte kundeservice? I stedet for kan du ved hjælp af AI forbinde kunderne med en robot, der løser problemerne. Her tænker du sikkert… hvad, hvordan, hvorfor… Lad mig introducere dig for Chatbots. Måske finder du ud af, at I to er det perfekte match.
Lad os starte med, hvad en chatbot er
Chatbots er et computerprogram, der tillader interaktion mellem teknologi og mennesker. Flere brugere på både B2C og B2B bruger i stigende grad chatbots til at håndtere mere simple arbejdsopgaver og fungerer som en digital kundeservice.
Med chatbots som en form for kundeservice kan virksomheder være tilgængelige vedrørende gængse spørgsmål fra kunden 24/7.
Udover at fungere som en digital kundeservice, kan chatbots booste dine konverteringsmuligheder med smartere selvbetjening. Gør det hele lettere, og placer en chatbot på en betalings- eller produktside. Så giver du kunderne mulighed for at hjælpe sig selv. En chatbot kan give kunderne informationer, som de ikke var klar over de manglede, herunder nye produkter, særlige rabatkoder og meget mere. Det kan vi altså ikke komme uden om er smart. Enig?
Alle chatbots er ikke ens
Overordnet findes der 3 almindelige typer chatbot-teknologier: Regelbaseret programmering, Beregningslingvistik og Machine Learning (konversations-AI). Blev du blæst bagover? Bare rolig, fortsæt med at hænge på, mens vi går i dybden med, hvordan Machine Learning fungerer.
Hvordan får vi så Chatbots til at forstå, behandle og reagere på menneskeligt sprog?
Det gør vi ved brug af Machine Learning. Det er den funktion, som muliggør interaktionen mellem mennesker og teknologi. For at opnå automatiserede kundeinteraktioner bruges der en af samling avancerede algoritmer. Chatbots bliver konstant klogere via den kommunikation og interaktion, den har med kunden. På den måde lærer programmet at svare mere korrekt og opdatere deres svar på baggrund af forhenværende spørgsmål. Ved brug af chatbots kan du altså skabe en mere positiv brugeroplevelse for dine kunder.
Chatbots er partneren, din virksomhed mangler
Chatbots er gode at anvende for virksomheder, der ønsker at øge serviceproduktiviteten og mindske driftsomkostningerne. Ved brug af chatbots, kan din virksomhed hurtigt besvare spørgsmål fra kunder. Dermed sparer du tid, og gør jeres forretningsmodel mere effektiv. Med chatbots kan du give dine medarbejdere mere tid til at fokusere på kritiske og komplekse opgaver. Vi kan med god samvittighed anbefale, at du implementerer en chatbot – til de mindre og mere simple opgaver.
De hurtige grunde til, at din hjemmeside skal få en chatbot:
- Nem en-til-en service 24/7
- Servicér flere kunder på én gang
- Flere konverteringsmuligheder
- Skabt til at personalisere indholdet
- Øg serviceproduktiviteten og mindsk driftsomkostningerne
- Øg medarbejdertilfredsheden ved at give dem mere tid til større og mere komplekse opgaver
- Billig at bygge gennem et plugin