Hvis du sidder med marketing og skriftligt materiale til hverdag, kender du det sikkert. En færdigskrevet tekst kigger op på dig fra en lysende skærm, og du ved det allerede. Den er kedelig. Du trasker rundt i de samme leverpostejs-formuleringer, og reelt kunne det lige så vel have været en godnatsang, du havde komponeret, hvis den havde været på vers.
Du har brug for en copywriter. Eller i det mindste: tankegangen fra én.
Men vent nu lidt, hvad er copywriting?
Copywriting er kunsten at skrive interessante tekster, der er overbevisende, og som skaber fyrværkeri i øjnene på dine læsere. Det er håndværket om at skrive personlige tekster, der flirter med dine kunders købslyst og forfører dem til at læse med i alt dit kommende content. Men copywriting er også et felt, mange er en del af.
Skal du have brygget den gode annoncetekst, der sælger? Dét er copywriting.
Mangler du at få sammenflettet et troværdigt og tillidsskabende blogindlæg? Dét er copywriting.
Næsten lige meget hvilken form for tekstlig kommunikation, du bruger, så er der tale om copywriting. De fleste mennesker kan slet ikke komme udenom det! Derfor er det også kun oplagt, at du fremover tager nogle af de mest grundlæggende principper fra copywriting med dig. I det her blogindlæg er vigtigheden af SEO siet fra, og det digitale fokus om længde, mængde og CTA’er udeladt. I stedet får du her 5 råd til, hvordan du kan gøre dine tekster spændende, relevante og levende.