Sådan kommer du ud af Facebook læringsfase
Som nævnt ovenfor, er det afgørende, at du ikke laver væsentlige ændringer i dit annonceindhold, når du første har oprettet den. Dertil skal du ikke tilføje for mange annoncer samtidig. Det kan nemlig sænke Facebook læringsfase eller i værste fald nulstille den, så algoritmen bliver nødt til at starte forfra.
Derudover skal du være forberedt på, at læringsfasen kan slutte indenfor 7 dage, hvis du har opnået 50 hændelser i dit annoncesæt. Det betyder, at hvis f.eks. dit mål med annoncen er leadgenerering, skal dette ske 50 gange på en uge under Facebook læringsfase. Det vigtige er her, at du har budgettet til dét – en faktor, du især skal være opmærksom på, hvis du har adskillige annoncer eller annoncesæt i Facebook læringsfase på samme tid.
Det er afgørende for din annoncesucces på Facebook, at du har ovenstående parametre for øje, så du ikke kun leverer kvantitet frem for kvalitet, men også så du får mest muligt ud af Facebooks data og værktøjet Facebook læringsfase, der på sigt giver dig en meget mere fokuseret og effektiv annoncering.