Disse målgrupper kan du nå gennem Snapchat annoncering
Det er klart; Snapchat annoncering fungerer ikke til alle slags produkter eller publikumsgrupper. Ifølge platformen selv, så er de primære brugere Millenials og Generation Z (det vil sige, personer født ca. mellem 1980 og 2012). Denne generation har 323$ i direkte købekraft og endnu mere indirekte, da de også påvirker deres omgivelser og husstande. Alderen på gennemsnitsbrugeren er her særlig vigtig for dem, der skal i gang med Snapchat annoncering. Et audience i denne aldersgruppe er nemlig per definition udforskende og nysgerrige og har som udgangspunkt ikke knyttet sig til særlige produkter og brands endnu. Derfor kan du med annoncering på Snapchat få et undersøgende publikum, der kan være nemmere at tiltrække.
Demografien er naturligvis meget afgørende i alle slags annoncering. Også når det gælder annoncering på Snapchat. Her får du derfor lige et par punkter, der skal skrives bag øret, om de mennesker, du kan nå gennem Snapchat annoncering:
- 63% er 34 år eller yngre
- 55% er kvinder, 45% er mænd
- Snapchattere bruger gennemsnitligt mere end 30 min. dagligt på appen
- Snapchattere åbner gennemsnitligt appen mere end 30 gange om dagen
- 2.500.000 danskere bruger Snapchat
Med Snapchat annoncering kan du hurtigt nå ud til en yngre målgruppe, der ofte er tilgængelige på appen. Studier viser desuden, at en stor del af Snappere ikke er særlig aktive på andre sociale medier. Så der kan altså potentielt gemme sig en større publikumsgruppe, der slet ikke har hørt fra dig endnu.
Det her indhold skal du bruge i Snapchat annoncering
Når du så har afgjort, at Snapchats publikum bestemt er ét, du også vil nå med Snapchat annoncering, skal du kigge nærmere på mediets format. Først og fremmest skal du jo have produceret noget visuelt content, enten i form af billeder eller videoer. Selvom man godt kan tilføje korte captions til Snapchat, så er det nemlig ikke teksten, der er i centrum. Så det skal det heller ikke være i din Snapchat annoncering.
Det betyder også, at der er nogle spændende muligheder for dig som annoncør, der kan være kreativ på en helt ny måde. Der er adskillige alternativer til at gøre din Snapchat annoncering engagerende og interaktiv for dine følgere. F.eks. er Augmented Reality et interessant værktøj til at skille sig ud. Her blandes annoncens indhold med de virkelige omgivelser gennem f.eks. 3D-billeder eller filtre, som Snappere kan inkorporere i deres billede.
For at din Snapchat annoncering ikke fremstår for kommerciel eller direkte ude af sync med Snapchat som medie, er det også vigtigt, du bruger de kommunikationsmetoder, som Snapperne selv gør. Det vil sige klistermærker, linser, filtre, Bitmoji og andre af Snapchats funktioner er oplagte i din kreative proces.
Kom i gang med at opbygge din Snapchat annoncering!
De bagvedliggende overvejelser er færdigbrygget, så nu er du i virkeligheden klar til at opstarte og opsætte din annoncering på Snapchat. Men hvilke muligheder er der så for en Snapchat annoncør og hans Snapchat annoncering? Det kan du blive klogere på i Snapchats Ads Manager. Det er nemlig her, du har overblikket og kan igangsætte alle dine annoncer.
Snapchat Ads Manager fungerer meget ligesom andre platforme, og er derfor dit kontrolpanel med alt, der vedrører din Snapchat annoncering. Det er her, du kan se annonceprisen, visninger, interaktionen og hvor meget interesse der generelt er for din Snapchat annoncering.
Det er også her, du konstruerer din Snapchat annoncering. Hvordan, spørger du. Læs med her:
Typer af annoncer
Hvordan vil du nå dit publikum og hvilken slags Snapchat annoncering skal der til? Det kommer alt sammen an på, hvilken type annonce, du vælger skal repræsentere dig og dit brand.
- Snap Ads: Findes blandt content og i Stories som alenestående billede eller video. Denne form er passende til at lede publikum over på dit site.
- Dynamic Ads: Perfekt til always-on-kampagner, da annoncen modificerer sig selv til dit produkt. Den fylder hele skærmen.
- Story Ads: Opdages i Discover-sektionen. Det fungerer som fastlåst tile med en længere serie af snaps om det samme brand.
- Commercials: Oplagt for brand awareness. Denne type bliver kun vist i kurateret indhold, hvor Snapperne skal se de første 6 sek. uden at kunne lukke den.
- Filters: Som du kender det fra andre sociale medier. Filteret lægges over billede eller video efterfølgende og er placeret primært i Stories.
- Collection Ads: Kan findes i content og Stories, hvor der vises flere produkter
- Lenses AR: Interaktiv form for Snapchat annoncering, der giver Snapperne en unik Augmented Reality-oplevelse
Typer af målgrupper
Som det kan ses, er der flere unikke og interessante måder at nå ud til dit publikum gennem Snapchat annoncering. Det er vigtigt, at dit content er målrettet ikke kun brugerne, men også formatet af annonce. Apropos, er målgrupper også en vigtig del af planlægningen af din Snapchat annoncering. Udvalget her kender du fra Facebook og Instagram. Du kan nemlig målrette dit indhold efter følgende målgruppe-krav:
- Demografi: køn, alder alt det hejs
- Lokation: lande, særlige check-ins, seværdigheder eller offentlige steder
- Interesse: alt det, brugerne kan li’ og følger allerede
- Look-alikes: en spejlet gruppe af publikummer, der ligner dem, du allerede annoncerer til
- Retarget: nå dem, der allerede kender og har vist interesse for dit brand
Det er altså ingen sag at engagere og finde nye målgrupper gennem Snapchat annoncering.
Vil du vide mere?
Er du blevet totalt hooked på Snapchat annoncering? Hos Plutonic Media har vi eksperter, der er nøjagtigt specialiserede inden for det – og alle andre slags sociale medier. Så giv os endelig et kald eller smid os en mail, hvis du vil ha’ en snak eller hjælp til sin annoncering på Snapchat.