In-display
In-display videoannoncer vises i søgeresultatet på Youtube, hvilket minder om den klassiske listevisning, som du kender fra Google Ads. Du ser dem øverst i søgeresultaterne på Youtube, men de kan også fremgå ved siden af en video der afspilles.
Fordelen ved In-display er, at du kun betaler for annoncen, når en bruger klikker for at se din video. Effekten af In-display reklamer er uhyggelig effektive, eftersom brugeren selv har valgt at se videoen, hvorfor de er langt mere påvirkelige og modtagelige overfor budskabet. Det betyder også, at det stiller højere krav til videoens indhold, som i den grad bør indeholde noget substans for at være værdiskabende for seeren.
Værdiskabende indhold til en In-display videoannonce kunne typisk være tutorials, produktvisninger eller konkrete råd.
In-stream
In-stream er push videoannoncer, som minder om reklamer, du kender fra fjernsynet. En In-stream Youtube reklame bliver vist før en besøgende kan se deres valgte video, men samtidig har brugeren mulighed for at afvise reklamen allerede efter 5 sekunder, hvis de ikke finder indholdet interessant.
Du betaler først, når brugeren har set 30 sekunder af din In-stream videoannonce eller hele videoen, hvis den er på under 30 sekunder. In-stream annonceformatet er stærkt til dig, som ønsker at udbrede kendskabet til dit produkt eller virksomhed gennem en veludført branding video. Da brugeren allerede kan afvise din Youtube reklame efter 5 sekunder, er det selvfølgelig vigtigt, at dit indhold er fængende de første 5 sekunder, så brugeren er motiveret til at se videoen færdig.
Fordelene ved YouTube reklamer
I langt de fleste tilfælde bør du se YouTube reklamer som en branding aktivitet, der bedst kan sammenlignes TV, biograf og andre udendørs display reklamer. Heldigvis giver YouTube annoncering og deres Trueview annonceringsformat nogle interessante fordele, herunder:
- Du betaler kun for reelle visninger af din video
- Du ved præcis, hvor mange der har set din video
- Du bestemmer selv, hvor meget du vil betale per visning (CPV)
- Du kan målrette dine annoncer til relevante personer ud fra data
Desuden er YouTube annoncering billigt, eftersom afregningsformen er væsentlig lempeligere sammenlignet med andre markedsføringskanaler. Vores erfaring viser, at en pris per visning typisk ligger langt under 50 øre, hvilket også afspejler meget godt, hvorfor YouTube er så stærkt et medie at annoncere på.
Hvis du gerne vil vide mere om YouTube annoncering, og hvordan det kan styrke din forretning, så er du mere end velkommen til at kontakte os. Hos Plutonic Media kan vi bistå med alt fra annoncestrategi til opsætning og eksekvering af dine YouTube kampagner.