Digital Marketing

Digital marketing er en intelligent måde at markedsføre din virksomhed på, da dine kunder i stigende grade både søger og køber online på tværs af brancher og kanaler.

200+

Virksomheder hjulpet

Holistisk digital markedsføring

Hvis du ønsker succes med digital marketing, så kræver det en holistisk tilgang, hvor det er helheden og kombinationen af de forskellige markedsføringskanaler, som i sidste ende gør forskellen for din forretning. Når vi arbejder intelligent med markedsføring, så kigger vi på både SEO, SEM, display, sociale medier, content marketing og ikke mindst automation heraf. Vi analyser, måler og profilere ud fra vores indsamlet data, hvilket gør os i stand til at skabe resultater, du kan mærke på bundlinjen.


SEO i et 360° øjemed

SEO er en af de ældste discipliner inden for digital markedsføring, hvorfor det også er en af de kanaler, som har gennemgået den største udvikling. Selvom Googles algoritmer ændrer sig konstant, så er søgemaskineoptimering fortsat en af de bedste måder at markedsføre din virksomhed på. Livstidsværdien af en god placering er enorm og på lang sigt, kan organisk trafik derfor være en af de mest lønsomme kanaler for dig.

SEO er en disciplin med mange grene samt over 300+ forskellige faktorer, der i sidste ende afgør, hvilken placeringer du får på Googles søgeresultatside. Vi arbejder med alle områder indenfor søgemaskineoptimering, herunder content, on-page SEO, linkbuilding såvel som UX og brugervenlighed.

Organisk trafik kan både drives af købsbaseret søgninger, men lige såvel af informationsbaseret søgninger, hvor der er tale om en overvejende fase. I mange brancher er der tale om en kompleks købsadfærd, hvor købsbeslutning tager længere tid, men det betyder ikke at trafik drevet af informationssøgninger er dårligt. Det er her SEO får sin helt store berettigelse i digital omnichannel marketing, da det kan være med til at assistere konverteringer i fremtiden. Den trafik du skaber gennem SEO, kan bearbejdes over tid gennem f.eks. remarketing kampagner på Google Ads eller retargeting via Facebook annoncering.

Læs mere om, hvordan du kan bruge SEO som en del af din digitale marketing strategi her.

 


Google Ads i et 360° øjemed

Google Ads er en fantastisk markedsføringskanal, når det kommer til at skabe leads og salg af produkter, hvor der er et erkendt behov i forvejen. Med annoncering på Google kan du blive synlige for din målgruppe på de helt rigtige tidspunkter, uanset om du har en bred eller snæver målgruppe.

Med søgeordskampagner kan du selv vælge, hvilke søgeord, som du ønsker at være synlig på, men også fravælge dem der ikke giver mening ved at tilføje negative søgeord til dine kampagner.

På Google Shopping har du mulighed for at præsentere dine produkter direkte i søgemaskinen med både billede og pris, hvilket er et annonceformat der skiller sig markant ud fra både søgeordskampagner såvel som de organiske resultater.

YouTube der er den næst største søgemaskine i verden er ligeledes ejet af Google, hvorfor YouTube annoncering er en del af Google Ads interfacet. På YouTube har du rigtig gode målretningsmuligheder i forhold til målgrupper, hvor du kan annoncere med videomateriale, som er et væsentlig led i en god digital branding strategi.

Remarketing er et af de stærkeste annonceformater på Google Ads, da du henvender dig til en målgruppe, som består af personer, der allerede har besøgt din hjemmeside og vist interesse i dine produkter eller ydelser. Du kan lave remarketing både i form af søgeordskampagner, men også gennem display bannere, som vises på andre hjemmesider, der er en del af Googles annonceringsnetværk. Du kan også ramme nye personer med Google Display bannere, som i de fleste tilfælde vil fungere bedre som en kendskabsøger fremfor salgsmaskine.

Google Ads er et vigtigt element af din digitale marketing strategi, hvis du ønsker at opnå et stærkt sammenspil imellem dine forskellige marketingsaktiviteter. Den trafik du driver gennem Google Ads kan bearbejdes via både sociale medier og e-mail markedsføring, ligeså vel som den trafik der kommer fra andre kanaler kan bearbejdes af remarketing på Google Ads.

Når vi arbejder med Google Ads, så arbejder vi altid ud fra et budget og målsætning, der skaber en lønsom forretning for dig. Det er vigtigt, at du i din strategi overvejer, hvor mange penge du er villig til at betale for en ny kunde. Dine målsætninger og den dataindsigt vi får, er med til at afgøre, hvordan din konto skal optimeres.

For at få succes med Google Ads er det essentielt, at dine kampagner er bygget ud fra en god struktur, så du sikrer dig relevante kliks til en lav pris.

Interesseret i at vide mere om, hvordan du kan bruge Google annoncering? Så læs mere om det, og hvordan vi kan hjælpe i den forbindelse her.

 


Sociale medier i et 360° øjemed

Annoncering på sociale medier er et vigtigt element i en enhver digital strategi, hvis du vil øge kendskabsgraden og synliggøre dig selv overfor potentielle kunder i din målgruppe. Facebook er med tiden blevet en rigtig spændende platform at annoncere på, da de har en uhyggelig skarp og datadrevet algoritme, som kan præsentere din annoncere til de mest relevante personer.

Vi har en kreativ tilgang til annoncering på Facebook, hvor vi udarbejder effektive annoncer, som kan inspirere kunderne til handling. Vi benytter os af forskellige annonceformater afhængig af formålet.

Du kan både lave kampagner målrettet branding, klik til hjemmeside, salg eller sågar til indsamling af leads.

Sidstnævnte er også kendt som annonceformatet Lead Ads, hvor du kan udarbejde en annonce, hvor den eksponerede har mulighed for at indtaste sine oplysninger direkte i Facebook interfacet. Det er en effektiv måde at indsamle f.eks. tilmeldte til dit nyhedsbrev, som du senere kan bearbejde gennem e-mail markedsføring.

Instagram der også er et af de mest benyttede sociale medier i verdenen, er ligeledes ejet af Facebook. Mange af de kampagner du bygger på Facebook, har du derfor også mulighed for at fremvise på Instagram. Afhængig af hvad du sælger, kan Instagram være en virkelig god salgskanal med de rette kampagnetyper.

På Facebook har du også mulighed for at benytte dig af retargeting kampagner, som har en kæmpe synergieffekt med både SEO og Google Ads, da de besøgende fra Google er yderst relevant trafik. I mange tilfælde er besøgende ikke klar til at købe ved første besøg på en hjemmeside, hvorfor det giver rigtig god mening at forblive top of mind ved at ramme dem på Facebook efterfølgende.

Som noget helt nyt i 2019 har du mulighed for at annoncere på Pinterest i Danmark, hvilket åbner en dør af nye muligheder for virksomheder inden for skønhed, mode og kreative hobbyer. Pinterest kan blive et vigtigt led i din digital marketing strategi, hvis din målgruppe er en del af den snævre procentdel af den danske befolkning, som benytter Pinterest.

Arbejder du med B2B markedsføring, så er LinkedIn også en spændende platform, da det er verdens største professionelle sociale medie. Her kan du gennem LinkedIn annoncering komme ud til lige præcis de vigtige beslutningstagere, som du ønsker at komme i kontakt med.

Når det kommer til annoncering på sociale medier, så har vi altid en omnichannel tilgang, hvor vi udarbejder intelligente annoncer, som har en stor synergieffekt med de andre digitale marketingsaktiviteter. For at få succes med digital marketing, så kan du unægtelig undgå at benytte dig af annoncering på sociale medier, uanset hvilken form for virksomhed du arbejder med.

Bliv klogere på, hvordan du kan bruge Sociale medier i din digitale marketing strategi her.

 


Email marketing i et 360° øjemed

Email automation og nyhedsbreve er en af de mest profitable markedsføringskanaler, når det kommer til digital marketing. Det skyldes, at du selv ejer din e-mail liste og kan bestemme, hvornår du ønsker at sende et budskab til dine eksisterende eller potentielle kunder. Når du først har mange tilmeldte til dit nyhedsbrev, vil du derfor opleve et stort afkast på de investeringer, som du har foretaget tidligere.

For der er ingen nyhedsbrevstilmeldinger, som kommer af sig selv, men heldigvis kan du med effektive strategier få mange tilmeldte til meget få penge.

Når vi arbejder med indsamling af tilmeldte til nyhedsbreve, så benytter vi os typisk af to strategier. Den ene er Facebook Lead Ads kampagner, hvor du som tidligere nævnt har mulighed for at indsamle leads direkte i din Facebook annonce.

Derudover har du mulighed for at få flere tilmeldte på din egen hjemmeside, hvor du højst sandsynligt også driver en del trafik igennem fra Google og andre digitale kanaler. Du vil med garanti kunne få en stor procentdel af de besøgende til at tilmelde sig dit nyhedsbrev gennem en pop-up, hvis du kan skabe værdi gennem en e-bog, guide eller sågar rabatkode.

De fleste sender nyhedsbreve løbende, hvilket giver god mening, men der hvor det bliver interessant, er når du begynder at arbejde med email marketing automation. Med intelligent e-mail markedsføring kan du opsætte automatisk kampagner, som sender e-mails ud til kunder der f.eks. har forladt din indkøbskurv uden at købe.

I et B2B øjemed har vi også god erfaring med at kvalificere personer gennem leadscoring og efterfølgende sende en e-mail ud til dem, som har vist særlig interesse.

Vil du vide mere om e-mail marketing, så bliv klogere her.

 


Digital marketing strategi

Digital marketing kan være kompliceret, fordi du oftest er begrænset af et budget, som ikke nødvendigvis tillader dig at annoncere på alle relevante medier. Derfor er det vigtigt, at du udformer den rette strategi for din digitale markedsføring, hvis du ønsker succes. Afhængig af din virksomhed og hvad du sælger, så kan der være fordele ved at annoncere på Google fremfor sociale medier og omvendt. Når vi indgår et samarbejde, så kigger vi altid på helheden og sammensætter et budget, som giver mening for vores kunde.

Vi ser dog at i de tilfælde, hvor vi arbejde med alle de digitale marketingskanaler, at vi opnår en større succes. Synergieffekten imellem de forskellige kanaler må ikke undervurderes, da de sammen spiller hinanden meget stærkere.

Vil du gerne have hjælp til din digital marketing strategi, så står vi gerne til rådighed med vores mangeårig erfaring.

 

Bliv kontaktet af Kevin

Bliv ringet op af vores Client Manager, Kevin, til en
uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Vi har hjulpet
    200+
    virksomheder
    med at vækste
    deres forretning

    Klar til at opnå
    mærkbare
    resultater?

    Bliv kontaktet til en uforpligtende
    snak om jeres muligheder